Luogo - Museum

Museo nazionale del cinema - Fondazione "Maria Adriana Prolo"

Where Via Montebello, 22, Torino

The National Museum of Cinema was born in 1941 from an idea of ​​Maria Adriana Prolo planning the creation of a hallowed place in the collection of documents of the film industry in Turin. Located since 1958 in Palazzo Chiablese in July 2000, finds a new place in the Mole. 

Currently, the museum contains a huge wealth of precious materials, in many cases, unique in the world: photographs, posters, advertising materials, equipment and artifacts, including a collection of artifacts of archeology of cinema among the most important on the international level, and even costumes, set objects, memorabilia.

La Cineteca raccoglie film muti e sonori e vanta un’esclusiva raccolta di pellicole del cinema muto italiano; a questa si affiancano una Videoteca e una Fonoteca. L'Archivio conserva inoltre i fondi delle più grandi case di produzione del cinema muto italiano e la Bibliomediateca, grazie alla vastità e alla varietà del suo patrimonio, si pone come uno dei centri di documentazione sul cinema e la fotografia più prestigiosi a livello europeo.

Risparmia sul tuo hotel - hotelscombined.it

Potrebbero interessarti